شیطان پرستی

این نوشته رو اول تصمیم داشتم برای وبلاگ نوشته ها بنویسم ولی خوب در نهایت برای همین وبلاگ اندیشه انتخابش کردم که قبلش در موردش توضیح بدم...
چند روز پیش در یه جمعی بحث <شیطان پرستی> پیش اومد و خوب آدمهایی که در اون جمع بودن تقریبا هیچ اطلاعاتی در مورد <شیطان پرستی> نداشتن... ولی خوب به خاطر شرایط اجتماعی و دینی جامعه ما خیلی از ما عادت کردیم که همیشه عقاید خودمون رو به حق بدونیم و عقایدی که با عقاید خودمون متفاوت هست رو به راحتی زیر سوال ببریم و حتی وقتی که در موردش اطلاعاتی هم نداریم به راحتی محکومش بکنیم...
در مورد <شیطان پرستی> در معنای مدرنش یه عقیده اشتباهی که وجود داره این هست که <شیطان پرستان> شیطانی که ما و سایر ادیان ابراهیمی در دینشون دارن رو پرستش می کنن در حالیکه اینطور نیست... <شیطان پرستی> مدرن یه مفهوم فلسفی هست...
یه لینک فارسی در ارتباط با <شیطان پرستی> از دیدگاه مدرن پیدا کردم که در حد معرفی خوب هست ولی خوب اطلاعاتی که داره هم ناقص هست هم جمله هایی که به عنوان ایراد داخل پرانتز نوشته خیلی ضعیف هستن... ولی خوب چون می خواستم فارسی باشه که خوندنش آسون تر باشه این لینک رو انتخاب کردم که اگر در این مورد علاقه دارین که در حد معرفی بدونین بخونینش... علاوه بر شیطان پرستی در معنای مدرن شیطان پرستی دینی و شیطان پرستی سنتی هم داریم که در این لینک از ویکی پدیا اطلاعات نسبتا خوبی در این دو مورد هم داره... 
شیطان پرستی یه سری سمبل هایی هم داره (مثلا معروفترینش که احتمالا بدونین عدد ۶۶۶ هست که ریشه در باورهای دین مسیحیت داره) که در این لینک می تونین ببینین...
این نوشته رو به این خاطر انتخاب کردم که به نظرم خوب بود که در مورد <شیطان پرستی> یه سری اطلاعاتی داشته باشین...

نظرات 5 + ارسال نظر
سمیرا سه‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:58 ق.ظ

من فقط از اونجاش که می گه این آدما می گن که در برابر خودشون باید جواب پس بدن خوشم اومد.البته فقطم همین تیکشو فهمیدما..
اولش واقعا؛منم فکر کردم کسایی که شیطانو می پرستن...
جالب بود بسیییی

یه کمی بحث هاش پیچیده تر از اینهاست... چون یه نوع مکتب مدرن هست بر اساس فلسفه مدرن هم پایه گذاری شده... مثلا اراده معطوف به قدرت فردریش نیچه جزو تئوری های فلسفی هست که ازش الهام گرفتن این گروه...

البته این شیطان پرستی در معنای مدرن هستا... چیزی که در دنیا وجود داره... اون نمونه های قدیمی که موجوداتی مشابه با شیطان رو خدا قرار داده بودن دیگه منسوخ شده... ولی هیچ موقع شیطان پرست ها شیطانی رو به عنوان خدا پرستش(به معنای واقعی کلمه پرستش) نمی کردن و نمی کنن...

توی اون جمع که من فقط گوش میکردم حرفی نمی زدم ولی برای خودم داشتم حرص می خوردم که چرا اینها فکر میکنن که شیطان پرست ها شیطان رو می پرستن!

ئه سرین سه‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:17 ق.ظ

یه نکته کنکوری:
خوب با خُب فرق دارد!P:

مرسی که گفتی! :)) ولی این رو باید زودتر از اینها میگفتی! این دیگه اشتباه تایپی نیست من یه عمری همینطوری نوشتم خُب رو! :))
دلیلش هم این بود که <ضمه> (همون ُ ) رو جاش رو روی صفحه کلید بلد نبودم! صفحه کلیدم هم که فارسی نداشت! از اول خُب رو خوب نوشته بودم! :))‌ خودم فکر نمیکردم اشتباه باشه D: چون <خو> هم <خُ> خونده میشه دیگه!

به هر حال مرسی از نکته کنکوری :)) از حالا به بعد درست می نویسم ولی قبلیها رو به علت کثرت زیاد دیگه عوض نمی کنم D:

ندا.ح سه‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:12 ق.ظ http://gaahnameh.persianblog.com

وای امیر جان میدونی یاد چی افتادم ؟ این فیلما که شیطانیه ۶۶۶ نمیدونم طالع نحس و ...

خیلی موضوعات جالب و دهشتناکی هستن :(

من فیلم ترسناک و اینا اصلا دوست ندارم نمی بینم! :)) ولی طالع نحس رو یه تیکه هاییش رو دیدم D:

ندا.ح سه‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:13 ق.ظ http://gaahnameh.persianblog.com

میگم یه سوالی برام پیش اومد خداپرستی مدرن هم داریم؟

آفرین خیلی خیلی سوال خوبی پرسیده بودی ندا جان :>

بحثش خیلی جالب هست... فکر کنم یه پست جدا در موردش بنویسم بهتر باشه... نظر خودت چیه؟:-/ اینجا جواب بدم یا یه پست جدا براش بنویسم؟:-/

مصطفی سه‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:52 ق.ظ http://ranginkamaan.blogfa.com

جالب بود.مخصوصا اون لینک ویکی پدیا.
من از فلسفه و مکاتبش و نظریات مختلف اون اصلا اطلاعاتی ندارم ولی به نظر خودم اون ۱۱تا قانون شیطانی در کل قوانین بدی نبودن.
کسی چه می دونه شاید منم روزی شیطان پرست شدم(البته این شوخی بود ولی انصافا چیزی که من فهمیدم از این مکتب٬چندان هم به نظر بد نیومد)

آفرین خیلی نکته خوبی رو اشاره کرده بودی :>

قسمتی از قانونهای این مکاتب شیطان پرستی حالت انتقادی داره نسبت به ضعفهایی که قوانین دینی دارن و خوب به خاطر اینکه در جامعه های غربی شکل گرفتن انتقادهاشون بیشتر نسبت به دین مسیحیت هستن...

و خوب بعضی از نظریاتی که دارن واقعا نظریات درستی هم هست... مثلا فرض کن ریشه های فلسفی که اینها دارن از زمان <ماکیاول> و کتاب معروفش <قوانین شهریاری> شکل گرفته تا بعد شوپنهاور و... یعنی از دید فلسفی حدود ۵۰۰ سال قدمت داره نظریاتشون...

من هم حرفم همین بود که بدون دونستن نظریاتشون خیلی بی معنی هست که یکی راحت ردش بکنه...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.