شروع جدی وبلاگ قرآن کتاب الهی و ...

امروز وبلاگ قرآن کتاب الهی رو به صورت جدی شروع کردم... اولین سوره (به ترتیب نزول قرآن) سوره علق هست که در چند تا پست جدا در موردش توضیح نوشتم.
برای نوشته های وبلاگ قرآن کتاب الهی خیلی احتیاج هست که وقت بگذارم برای همین ممکنه که فاصله بین نوشته هاش کمی طولانی بشه هرچند سعی میکنم که خیلی سریع این کار رو انجام بدم ولی برای هر سوره قرآن حجم خیلی زیادی از نوشته های مختلف رو باید بخونم که این کار خیلی وقتگیر هست... برای اینکه یه نظم و سیستم مشخصی داشته باشه وبلاگ قرآن کتاب الهی  یه مدت طولانی فکر کردم تا بتونم به نتیجه ای برسم. امیدوارم که این سیستم براتون قابل استفاده باشه. :)
وبلاگ نوشته های من رو هم امروز یه پست جدید براش نوشتم که یه خبر علمی هست که به حوزه اخلاق و فلسفه هم ارتباط پیدا میکنه.
*******
برای پست قبلی ئه سرین یه کامنت خیلی جالب و بامزه نوشته بود که خوندم کلی خندیدم! :)) با توجه به اینکه چند وقتی هم هست حواسم نبوده که ازش تشکر کنم و کاملا گلایه به جایی رو نوشته همین جا وظیفه خودم می دونم که از ئه سرین بابت این کامنتش و سایر موارد تشکر کنم. ;) یه قسمت از کامنت رو paste می کنم که یه کمی هم توضیح بدم که اگه در جریان نیستین بدونین D:
پروژه وبلاگهای آتی ِ‌امیر: وبلاگی در مورد نانوتکنولوژی- وبلاگی برای چگونه همسر مناسب خود را بیابیم،‌ با دعوت از سمن به عنوان کارشناس برنامه - وبلاگی در مورد روانشناسی اجتماعی- وبلاگی درمورد فی لتر- وبلاگی در مورد تازه های علم - وبلاگی در مورد آنچه در ایمیلها دریافت می کنیم و حقیقت ندارند!‌به عنوان اولین پستش هم پروژه اون عروسک ِ‌جاندار!- وبلاگی در مورد چگونه کامنت بگذاریم برای دوستان- وبلاگی در مورد ایمیلهایی که خودم به دوستان می فرستم با موضوع آداب ارسال ایمیل! وبلاگی درمورد طالع بینی، تستهای روانشناسی(با لینک مستقیم به ولاگ روانشناسی البته)، و... ادامه دارد.....(تازه تهش هم می گه به فکر یه ایده جدیدم!) دونقطه دی
اینهایی که ئه سرین نوشته هر کدوم بر اساس علایق یا رفتارهای من هستن! :)) مثلا اون جریان آنچه در ایمیلها دریافت میکنیم و حقیقت ندارد اینطوریه که ایمیلهایی که برام فروارد میکنن و اطلاعاتی که توش هست اشتباهه یا حقیقی نیست رو با مدارک مستدل reply میکنم و توضیح میدم در موردش! :))‌ اون عروسکه هم یکی از همون پروژه ها بود! تازه یه سریش رو هم reply نمیکنم ولی خودم که خواستم فروارد کنم توضیح مینویسم که مثلا این اطلاعاتش به این دلایل غلط هست D: 
همین جا لازمه که علاوه بر ئه سرین از سمن هم بابت ایمیلهای قشنگی که برام می فرسته تشکر کنم.
ولی واقعا به فکر ایده وبلاگ پنجم هستما! دو نقطه دی D:

نظرات 7 + ارسال نظر
ئه سرین چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:04 ق.ظ

امیرجام پسرم! جای این همه وبلاگ یا بیا این کتاب پلاتو و پلاتیپوس رو ترجمه کن هم خودت خیر ببینی هم مردم! یا سمن واسه این زن بگیر بلاگ اسکای رو از دست این نجات بده! فکر کنم بهتر باشه سرویسهای وبلاگی پولی بشن:))
نه قبول نیست، از سمن تشکر کردی خوبه ها!‌ولی باید اختصاصی از من تشکر می کردی!! دهه

توضیحات کتاب پلاتو و پلاتیپوس رو خوندم :> سبک نگارشش و دیدگاهش نسبت به فلسفه رو نمی پسندم! D: من اعتقاد دارم فلسفه رو باید با جزئیات و همون سختی هایی که داره خوند... اینطوری که ساده شده خیلی از قشنگیهاش و ظرافتهاش از بین میره! مثلا تعریفی که از پراگماتیسم یا اگزیستانسیالیسم نوشته بود بیش از حد ساده شده بود به نظر من! بیچاره این ویلیام جمیز رو من در مورد فلسفش خوندم با این تعریفهایی که نوشته بود کلی از زحماتش نابود میشه!
حالا خلاصه من برای ترجمه این کتاب اقدامی انجام نمیدم ولی اگه کسی ترجمه کنه استقبال میکنم ;)
*****
از راه حل دوم استقبال میکنم ;) :))
*****
آخه گفتم از شما تعریف کنم از سمن که بزرگتره تعریف نکنم خوب نیست! می دونین که ;) حالا تعریف اختصاصی باشه برای یه وقتی که قبلش نگفته باشین که کسی شک نکنه :> ;)

ئه سرین چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:05 ق.ظ

امیرجان صحیح است والا که جام نه منظورم جام جهان نماست نه جام مسابقات ورزشی علمی یا جتی مایع ظرفشویی

:)) ممنونم بابت توضیح شفاف کنندتون :>

سمیرا چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:04 ب.ظ

می گم خوب از کجا با اون دوتا کلمه می تونستی بفهمی؟آهان غلط املاییمم این جوری توجیح می کنم که بنده چون توقع نداشتم ،دقتم نکردم.
والله این قدر نوشتم پست نکرد منم فهمیدم چه جوری مطمئن شم کامنتام حروم نمی شه ...

غلط املایی که نبود ولی اشتباه تایپی داشتی :> کلا توی تایپ کردنت اشتباه تایپی هر از چند گاهی داری از روی همون می تونستم حدس بزنم ;)
ولی خوب توضیحاتت کاملا قابل قبول و موجه بود. :>

سمیرا چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:04 ب.ظ

خوب پس به زودی سرقفلی بلاگ اسکایو می دن به جناب عالی با این رکوردایی که داری؟گمون نکنم هیچ کی قد تو وبلاگ تو این سیستم راه انداخته باشه ملت حداقل متفاوت عمل می کنن یکی تو بلاگفا یکی پرشین یکی اون ور یکی اون ورتر .ولی بیچاره اونی که بخواد تو وبلاگ 5ام با تو آشنا بشه .حالا تو بگو چرا؟

نه سرقفلی کجا بود؟! :)) فکر کنم به زودی بابت این وبلاگهایی که دارم با توطئه ئه سرین ازم بخوان یه پولی هم بگیرن... D: منم برخورد نکردم با کسی که چند تا وبلاگ داشته باشه توی بلاگ اسکای که همزمان فعال باشن :-/ بلاگ اسکای آخه این امکان رو خیلی راحت داره که با یه user چند تا وبلاگ داشته باشی... بقیه سیسمهای وبلاگ نویسی رو نمی دونم چطوریه :-/ ولی کلا می دونم بلاگ اسکای از همه بهتره D: (حسودیت که نمیشه؟;) ) البته وبلاگ پنجمی که حرفش رو زدم احتمالش هست که توی persianblog باشه D:
*****
نمی دونم :-/ شاید چون باید دونه دونه وبلاگها رو بیاد عقب تا برسه به این که اصلی هست :-/
****
سوال من آسون بود ولی تو سوال سخت پرسیدی از من ها :>‌ :))

نوشین۱۷ جمعه 8 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:59 ب.ظ http://Nooshin17.com

در مورد قرآن به نظر من شرایطی ک به ذهن من میرسه اینه که اولیش آشنایی با زبان عربی هست و بعدش هم شآن نزول خیلی از آیات که به چه دلیل وکجا اون سوره نازل شده وخداوند چرا اون زمان این رو لازم دونسته که این آیه رو نازل کنه ولی این ایده ات برای ایجاد این وبلاگ واقعا برام جالب هست :)

این کامنتت فکر کنم بیشتر به پست بالایی مربوط میشه چرا برای این پست نوشته بودیش؟:-/
******
تمام مواردی که برای درک قرآن گفته بودی رو باهات موافق هستم :>
******
ممنونم ازت :) امیدوارم در نهایت کار خوبی بشه...

نوشین۱۷ جمعه 8 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:00 ب.ظ http://Nooshin17.com

امیر خدا رحم کنه تا آخر امتحانا که هنوز فکرای هیجان انگیز تو سرت هست بخوای چندتا وبلاگ دیگه بزنی :D

فعلا دونه دونه بهش فکر میکنم! الان توی فکر برای وبلاگ پنجم هستم چون بعد از این ترم احتمالا فقط ۱ درس دیگه برام میمونه و زمان امتحان دیگه احتمالا به اون شکل نخواهم داشت ;) ( خوب هر دو تاش احتمالی هست برای همین دو تا <احتمالا> داره جمله ام! :))‌ )

نوشین۱۷ جمعه 8 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:00 ب.ظ http://Nooshin17.com

راستی یادم رفت بگم بلاگردت هم مبارک :) خیلی کارخوبی کردی :)

ممنونم ازت :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.